دانستنی ها, محصولات خانگی

چگونه با سرخ‌کن بدون روغن کیک بپزیم؟

با وجود اینکه تعداد زیادی از دستورهای تهیه کیک ها با چربی و روغن های زیادی تهیه می شوند،اما می توانید با کاهش روغن های اضافی و آماده کردن کیک در سرخ کن بدون روغن، کیکی سبک و بسیار خوشمزه تهیه کنید. در اینجا ما آموزش کامل طرز تهیه کیک در سرخ کن بدون روغن را خدمت شما ارائه می کنیم.

مواد لازم برای تهیه کیک در سرخ کن بدون روغن

۲ پیمانه آرد سفید یا پودر آماده کیک

۲ تا ۳ قاشق غذا خوری شکر قند (بسته به نیاز شما)

۳ تخم مرغ درجه یک

۱ لیوان شیر

۱ قاشق چای خوری پودر کاکائو

۱ قاشق چای خوری بیکینگ پودر

۱ قاشق چای خوری وانیل

آموزش طرز تهیه کیک در سرخ کن بدون روغن

۱. در ابتدای کار بایستی از کاغذهای روغنی مخصوص پخت کیک در سرخ کن بدون روغن یا لیوان های پیرکس کاپ کیکی استفاده نمایید.که این قالب های کاغذی یا بصورت کاپ کیکی هستند یا بصورت دایره ای کامل و هم سایز با سبد سرخ کن.بعد از آماده کردن قالب کاغذی بایستی آن را با فرچه کمی چرب کنید.

۲. سپس ۲ پیمانه آرد سفید مخصوص کیک یا پودر آماده کیک را با ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری پودر قند الک شده در ظرف کوچکی کاملا مخلوط کنید.

۳. سپس ۳ تخم مرغ را با هم ترکیب کرده و در ظرفی دیگر آن ها را به صورت خوبی بهم بزنید. سپس ۱ پیمانه شیر به تخم مرغ ها اضافه کنید و دوباره آن ها را خوب بهم بزنید تا یکدست شوند.

۴. حالا بر روی تخم مرغ هایی که به خوبی بهم زده اید ، ۱ قاشق چای خوری پودر کاکائو، و ۱ قاشق چای خوری بیکینگ پودر و ۱ قاشق چای خوری وانیل را اضافه کنید و تمامی مواد را خوب بهم بزنید.

۶. حالا همه ی موادی را که از قبل آماده کرده اید داخل یک ظرف ریخته تا یکدست شوند

۷. در این قسمت از آموزش طرز تهیه کیک در سرخ کن بدون روغن، مواد را در قالب های کاغذی که قبلا آماده کرده بودید بریزید.اگر از قالب های کاپ کیک استفاده می کنید پیشنهاد می کنیم که یک قاشق نوتلا هم به موادتان اضافه کنید تا کیکی که میل می کنید بهترین کیفیت و طعم را داشته باشد

۸. سپس آن را داخل سرخ کن بدون روغن خود قرار دهید و آن را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بعد،کیک شما آماده است.

۹. بعد از آماده شدن کیک، سرخ کن را از حالت روشن بیرون بیاورید و اجازه دهید که کیک خنک شود.

۱۰. هنگامی که کیک خنک شد، با یک چاقو شکل دلخواه را برش داده و سرو نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *